niedziela, 28 maja 2017

Medal w pływaniu czy w rzucie dyskiem?

Ostatnio pisałam o sporcie i jego znaczeniu dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. Temat nie dawał mi jednak spokoju więc postanowiłam znów do niego wrócic.

Kultura fizyczna w funkcjonowaniu osób ZD odgrywa ogromną rolę. Czemuż nie wykorzystac wad wrodzonych na ile to możliwe? Zakładając np. że typowa sylwetka osoby z ZD może byc atutem w niektórych sportach. Bo pozytywne nastawienie do świata w wypadku uprawiania sportu jest zawsze pożądane:)

Przeanalizowałam wszystkie dyscypliny które są wśród dyscyplin realizowanych w programie Olimpiad Specjalnych i mam pewne typy dla Małej Zi. 
1. Jeździectwo - dzięki hipoterapii ma "konne" podstawy. 
2. Judo - dzięki sile, bo tą moja młodsza córka ma ogromną, "majtnięcie" przeciwnikiem to drobnostka.
3.  Pływanie - siła kończyn wysoce pożądana.

A może pięciobój nowoczesny? Jak widac na załączonym obrazu wspinaczka też byłaby dobrym pomysłem. Ważne by znaleźc odpowiedni klub sportowy i dobrego trenera. Tym się zacznę zajmowac...

Inspiruje mnie:


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz