wtorek, 29 listopada 2016

Szczęście

Znów Ktoś sprowadził mnie do parteru...chyba chciał sprawdzic czy rzeczywiście znów wstanę. No więc wstałam i ... Śpiewam:). 

Znacie piosenkę Pharrella Williamsa " Happy"? Jest bardzo pozytywna. Co więcej idealnie pasuje do dzieci / ludzi z ZD. Zrobili zresztą teledysk do niej z okazji Międzynarodowego Dnia Zespołu Downa jakiś czas temu. Zobaczcie sami, czy nie jest świetna?


Zdołować mnie - nie może nic
Zdołować mnie - bo jestem zbyt wysoko
Zdołować mnie - nie może nic
Zdołować mnie - już mówiłem (coś Ci teraz powiem)

Ponieważ jestem szczęśliwy ...
Klaszcz ze mną jeśli czujesz się jak dom bez dachu
Ponieważ jestem szczęśliwy ...
Klaszcz ze mną jeśli czujesz, że szczęście jest prawdą
Ponieważ jestem szczęśliwy ...
Klaszcz ze mną jeśli wiesz, czym dla Ciebie jest szczęście
Ponieważ jestem szczęśliwy ...
Klaszcz ze mną jeśli czujesz, że to jest to, co chcesz zrobić




Trudno definiowac szczęście raz na całe życie. Nauczyło mnie tego ono samo. Szczęście nie jest stanem permanentnym i niezmiennym. To chwila. I do tego wkurzająco ulotna i nie powtarzalna. Dziś szczęście z czegoś  nie musi byc szczęściem z tegoż dnia kolejnego, nieprawdaż?

Oczywiście możemy podejśc do tematu naukowo i oprzec się na piramidzie potrzeb Maslowa. Tylko, że ja przy Małej Zi przedefiniowałam pojęcie szczęścia. Patrząc na jej optymistyczną i nigdy nie poddającą się postac. Widząc jej radośc z drobnostek..w stylu:. "O! jaki fajny motyl usiadł na ramieniu". Rozumiem jakie mam szczęście, że mogę byc jej mamą. Ona uczy jak się cieszyc. I jest bardzo dobrą nauczycielką.

1 komentarz:

  1. Tak się cieszę, że pojawiłaś się już tutaj...post ciekawy, dający do myślenia. Rzeczywiście jest tak, że nawet nie zdajemy sobie sprawy, że te "drobne" rzeczy, na które większość z nas nie zwraca uwagi, niosą za sobą poczucie szczęścia. Dzieci cieszą się ze wszystkiego, a my gorzkniejemy, ale gdy tak popatrzymy oczami dziecka zauważymy, że szczęścia nam nie brakuje. To cudowne dzieciaki. BRAWO!!

    OdpowiedzUsuń