środa, 21 marca 2018

Przegląd tygodnia - Dzień Downa

 Dawno się nie odzywałam... spadła na mnie "karma" jak nic. Nabroiłam i walczę z wirusami od Dnia Kobiet do dziś. A dziś mamy Dzień Downa. Trzeci dodatkowy chromosom w 21 parze... 21 marca. Znaczy się:) Dobrze, się składa, że to również pierwszy dzień Wiosny. Bo choc w życiu z trzecim chromosomem nie jest różowo to jest na pewno zielono :)

Z okazji Dnia Downa zrobię przegląd prasy. Tyle to dam radę z siebie wykrzesac:)

Nie będę pochylała się nad panią Kają Godek i jej wypowiedziami bo empatia jak widac nie jest wcale powiązana z faktem posiadania dziecka niepełnosprawnego. Wg. naukowców dziedziczy się ją po matce aż w 50%. Dobra wiadomośc dla pani Kai i innych osób z niedoborem empatii dziedzicznej: pozostałe 50% można wypracowac. 

Nie będę również roztrząsać wypowiedzi posła PiS pana Pięty o grupie lewaków, demonstrujących za prawem do aborcji. Bo rzeczywistośc trzeba zmieniac a nie zakłamywac. Niestety większośc większa w Sejmie i Senacie nie rozróżnia tych dwóch pojęc w mojej ocenie. 

I po raz ostatni: nie będę analizowała wywiadu z Gazety. Miałam możliwośc wyczerpującej rozmowy z panem Suchcickim i wiem, że mamy zupełnie inne sposoby patrzenia na życie.  I mimo całego tego wspierania się profesorami, doświadczeniami, publikacjami...mam niejasne wrażenie, że podczas tych 28 lat zmieniło się więcej niż zauważył pan Suchciński. Może więc warto przy pisaniu takich tekstów porozmawiac też z ludźmi młodszych dzieciaków z ZD?  Dla pełniejszego obrazu sytuacji.

Podziwiam Bartka Królika za szczerośc w tekscie dla VIVY. Zgadzam się z nim w pełni, że nikt (nie tylko lekarze) nie pokazuje tego co jest po "stronie życia". Informacje dla lekarzy opracowywane były jakiś czas temu na warsztatach teatru 21 w Polinie. Zastanawiam się na czym stanęło i .. postaram się dowiedziec.

W pełni zgadzam się z byłą Panią Premier by nie ograniczac się do zakładania skarpetek czy rysowania kreski na dłoni. Jednak, gdy dowiaduję się w sklepie medycznym o zmniejszeniu dofinansowania do pieluch przez NFZ (pisałam o pieluchomajtkach TUTAJ.) trafia mnie "szlag". Albo, gdy próbuję bezskutecznie umówic Zozo do kardiologa na cito (mam skierowanie) ... 2020. A mam przecież papierek "ustawy za życiem"... Jak widac nie tylko celebryci się "ograniczają do skarpetek". 

Proponuję posłuchac całkiem zgrabnej piosenki napisanej z okazji tej okazji.





i obejrzec boskie zdjęcia Madeline:) 



mnie inspiruje...Tak może byc "po stronie życia" bez zakłamywania rzeczywistości, próżnego gadania i skupiania się na deficytach. 


Może od razu zacznijmy wzmacniac mocne strony naszych dzieci a nie eliminowac ich słabości... 

I dotyczy to nie tylko dzieciaków z ZD....

Miłego tygodnia:)

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.zespoldowna.info/to-moj-ostatni-komentarz-do-tekstu-panstwa-suchcickich.html

    tak...jak widac, pan Jarek nie pogardził komentarzem do wywiadu z panem Suchcickim.

    OdpowiedzUsuń