środa, 11 stycznia 2017

Wczesna interwencja? Ale o co chodzi?

Do Ośrodka Wczesnej Interwencji na Pilicką pokierowano nas w szpitalu na Niekłańskiej. Wcześniej go "wygooglałam" więc nie zostało nic innego jak się tam dodzwonic. Okazało się to jednak tak samo trudne jak zdobycie Mont Everest. Koniec końców po trzech dniach dzwonienia w sierpniu 2013 uzyskałam niezbędne informacje.

Po operacji serduszka i odczekaniu "kolejkowego"  zjawiłam się na Pilickiej. Z uwagi na rekonwalescencję po operacji, zajęcia terapeutyczne mogliśmy rozpocząc dopiero po 6-9 miesiącach. Na początku przyjęła nas za to pani neurolog, do której zgłaszałyśmy się regularnie co kwartał. Nie powiem, był to trudny okres dla mnie i dla Małej Zi. Brakowało wsparcia psychologicznego ogromnie a informacje przekazywane przez lekarkę nie były, ujmę to "motywujące". Nie chodzi by ktoś mnie okłamywał, że będzie różowo. Wtedy "odkryłam", że lekarze, nawet tacy z doświadczeniem z dziecmi niepełnosprawnymi, pozwalają sobie na "szufladkowanie" bez dogłębszej analizy. Uśmiech spokojnego politowania na twarzy naszej doktor prowadzącej, zawsze (!) gościł gdy z ekscytacją informowałam o zmianach na plus. Uśmiech ten doprowadzał mnie do "szału". Z czasem zaczęłam nienawidzic tych spotkań. Przecież nie może mi się wszystko "wydawac". W między czasie zaczęłyśmy zajęcia z fizykoterapeutką. Po kolejnym pół roku doszłam do wniosku, że skoro Ośrodek nie ma możliwości dodac mi żadnych zajęc to jeżdżenie przez pół miasta (1,5 godziny w jedną stronę) po to by 30 minut Zojek się wygimnastykował albo ja zdołowała słuchając, że muszę się przygotowac na trudności, to wystarczający powód do zrejterowania. Postanowiłam w ciągu tygodnia, że rezygnujemy z ich pomocy. 

Znam jednak osoby, których dzieci chodzą na Pilicką zarówno do lekarzy i na zajęcia rehabilitacyjne i są oni bardzo zadowoleni. 

Warto więc nie rezygnowac i "wyważac" każde drzwi (poza otwartymi!).

Trochę teorii na temat adresatów wczesnej, kompleksowej, wielospecjalistycznej, skoordynowanej i ciągłej pomocy a także organizacji i programu Ośrodków Wczesnej Interwencji znajdziecie TUTAJ.

Adresy Ośrodków Wczesnej Interwencji majcie na stronie Zakątek 21 o TUTAJ.

Na Puławskiej jest też punkt wczesnej interwencji więcej na ten temat znajdziecie TUTAJ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz